dinsdag 11 oktober 2016

D66 Zuid-Holland reikt prijs uit aan duurzaam initiatief

Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland 2017

Aanstaande maandag is het de Dag van de Duurzaamheid. Dit is echter een te belangrijk thema om slechts eenmaal per jaar bij stil te staan. Daarom wil D66 Zuid-Holland in januari 2017 het beste duurzame initiatief van onze provincie belonen met de Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland 2016. Je kunt projecten nomineren om voor deze prijs in aanmerking te komen door dit formulier in te vullen.

Waar zijn we naar op zoek?

Zelf draagt de provincie haar steentje bij om van de regio een wereldvoorbeeld van groene economie en duurzame gebiedsontwikkeling te maken. Maar er zijn nog veel meer vernieuwende, duurzame initiatieven in onze provincie. En daar is D66 Zuid-Holland naar op zoek!

Voorwaarden

Om die initiatieven te waarderen reikt D66 Zuid-Holland in januari 2017 de Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland uit aan een innovatief en duurzaam project. Iedereen kan een project indienen. Na het samenstellen van een shortlist door de jury, vindt er een publieksstemming plaats via de website van D66 Zuid-Holland.

De criteria voor een te nomineren initiatief zijn als volgt:

• Het initiatief is gevestigd in Zuid-Holland.
  • Het initiatief moet al worden uitgevoerd. (Plannen die nog in de voorbereidingsfase zijn, komen niet in aanmerking.)
  • Het initiatief moet op kleine of grotere schaal een bijdrage leveren aan een duurzaam Zuid-Holland.
  • Het initiatief moet innovatief zijn. Dat betekent: het moet nieuw zijn, of nieuw in Zuid-Holland of een nieuw onderdeel of nieuwe werkwijze bevatten.

Procedure

• Je kunt vanaf 10 oktober je nominatie indienen via het aanmeldformulier tot 20 november 2016.
  • Van 12 december 2016 tot en met 8 januari 2017 stemmen de bezoekers van de website van D66 Zuid-Holland voor het beste duurzaamheidsinitiatief.
  • Later in januari 2017 zal tijdens de Nieuwjaarsborrel van D66 Zuid-Holland de winnaar bekend worden gemaakt. De winnaar ontvangt de titel ‘Beste Duurzame Initiatief in Zuid-Holland 2016’ en een bijbehorende prijs.

Mocht je nog vragen hebben over de Duurzaamheidsprijs, neem dan contact op met de fractie van D66 Zuid-Holland.