zaterdag 12 november 2016

Energie & Klimaat zoekt (vice-)voorzitter!

Werkgroep Energie en Klimaat

Onze werkgroep Energie & Klimaat is op zoek naar een nieuwe (vice-)voorzitter! De werkgroep is één van de werkgroepen binnen de thema-afdeling D66 Duurzaam. Wie wil leiding geven aan onze denktank van circa 85 leden? We komen elke tweede woensdag van de maand bijeen op het Landelijk Bureau in Den Haag; verdere communicatie tussen werkgroepleden vindt plaats via het online platform Basecamp.

Voorzitter Maurits Hekking heeft wegens drukte zijn functie neergelegd, waardoor vicevoorzitter Marjolijn Hazebroek op dit moment de voorzittersfunctie a.i. vervult. Ze staat ervoor open om dit te blijven doen, maar wil ook graag anderen de kans geven zich te melden als kandidaat (vice-)voorzitter.

De werkgroep Energie en Klimaat helpt met het vormgeven van effectief beleid voor het verduurzamen van de energievoorziening. Eén van de belangrijkste doelen is het zoveel mogelijk beperken van klimaatverandering. We delen onze inzichten met D66-politici die energie en klimaat in hun portefeuille hebben. Ook draagt de werkgroep bij aan energie- en klimaatparagrafen van D66-verkiezingsprogramma’s.

Als (vice)voorzitter moet je uiteraard lid van D66 zijn, bereid zijn maandelijks de werkgroepvergadering voor te zitten, en bestuursvergaderingen van de TA-duurzaam bij te wonen (ongeveer eens in de twee maanden). Je kunt je aanmelden als kandidaat door uiterlijk maandag 28 november een e-mail (met een motivatie van maximaal 1 A4) te sturen naar de secretaris van de werkgroep, Pepijn Wesselman (d66wek@gmail.com of p.wesselman@gmail.com). Vóór die datum kun je daar ook terecht voor meer informatie.

Van 29 november t/m 13 december kunnen de leden van de werkgroep Energie & Klimaat per e-mail stemmen op één van de kandidaten; additionele schriftelijke stemming vindt plaats tijdens de werkgroepvergadering van 14 december, waar dan ook de nieuwe (vice)voorzitter bekend wordt gemaakt. Stemgerechtigd zijn degenen die op 1 november als werkgroep-lid geregistreerd zijn in mijnd66.nl, of ingeschreven staan op de werkgroep-mailinglijst.

Procedure en spelregels

Planning:

• Uiterlijk zondag 13 november 2016 wordt oproep voor kandidaatstelling verstuurd.
  • Uiterlijk maandag 28 november aanmelden als kandidaat.
  • Dinsdag 29 november worden de uitnodigingen om te stemmen verstuurd.
  • T/m dinsdag 13 december kan er per e-mail gestemd worden door een e-mail te sturen naar de secretaris van de werkgroep (d66wek@gmail.com of p.wesselman@gmail.com).
  • Woensdag 14 december vindt een (schriftelijke) stemming plaats tijdens de werkgroepvergadering in Den Haag.

Spelregels:

• Alleen mensen die op 1 november lid waren van de werkgroep Energie & Klimaat of ingeschreven staan op de werkgroep-mailinglijst mogen stemmen. Alleen deze mensen krijgen een stemoproep.
  • Alleen leden van de Thema-afdeling Duurzaam mogen zich kandidaat stellen.
  • Oproep vindt plaats via e-mail aan leden van de werkgroep Energie & Klimaat, daarnaast wordt er ook een oproep geplaatst in een D66 Duurzaam-nieuwsbrief. Ook via de website wordt opgeroepen.
  • Eventuele kandidaten sturen een motivatie op naar Pepijn Wesselman, secretaris van de werkgroep.